Je to v podstatě hloupost. Stejná, jako když někdo soutěží v tom, kolik knedlíků nebo hřebíků spolyká za hodinu. Porsche nic polykat nemuselo, stačilo, aby za svoje SUV Cayenne zapojilo velký Airbus A380. Což je samo o sobě zbytečnost, ale když jde o zápis rekordu do Guinessovy knihy rekordů, tak se prostě zbytečnosti dělají.
Airbus A380 – Wikipedie
Airbus A380 je dvoupatrový širokotrupý letoun vyráběný evropskou společností Airbus S.A.S., je největším dopravním letadlem světa. Větší než A380 je jen nákladní Antonov An-225 (vyroben jeden kus), hydroplán Hughes H-4 Hercules (prototyp) a vzducholoď Hindenburg.
Použit byl Cayenne S Diesel, který se pokusil odtáhnout Airbus A380 společnosti Air France na pařížském letišti Charlese de Gaulla. Porsche má osmiválcový přeplňovaný diesel s výkonem 283 kW a točivým momentem 850 Nm. Na délku měří 4,85 metru a jeho hmotnost je 2,25 tuny. Airbus je podstatně větší macek. Na délku měří 72 metrů, na šířku dokonce přes 79. A pak je tu hmotnost. Maximálně může vážit až přes 500 tun, prázdný pak má 275 tun.
V případě rekordu byl téměř prázdný, vážil 285 tun a Porsche ho odtáhlo 42 metrů. Tedy něco přes polovinu jeho délky. Z toho je jasné, že speciální letištní tahače se konkurence bát nemusí, pro běžný provoz je prostě potřeba něco lepšího, než SUV za 2,5 milionu korun.
V každém případě byl v tažení produkčním osobním autem překonán , ten předchozí měl hodnotu 170 tun.
[external_links]